KONSORCJUM

PRODUCENTÓW

TAPET

2 lata budowania SYNERGII PROMOCYJNYCH

Diagnoza

Decyzja

- sytuacja w roku 2001: rynek tapet przestaje rosnąć. W mediach dominują farby. Budżety promocyjne producentów farb są nieporównywalnie wyższe niż w branży tapet. Badania wykazały, że tapety mają zły wizerunek. Są uważane za mniej nowoczesne niż farby i trudniejsze w położeniu na ścianę. Media branżowe niewiele piszą o tapetach.

- producenci i dystrybutorzy postanawiają powołać Konsorcjum, aby wpłynąć na zmianę wizerunku tapet. Członkami konsorcjum zostali: Legocol, Rasch, AS Creation, Ergis, BN Dekorama, Henkel, Komfort.

Cele

Efekty

- odświeżenie wizerunku produktu, przekonanie grupy docelowej o atrakcyjności i nowoczesności tapet, edukacja z zakresu prawidłowego układania tapet, wzrost popularności tapet.

- do dzisiaj tapety są uważane za produkt nowoczesny, odczuwalne zainteresowanie dziennikarzy tematem, ponad 100 publikacji o tapetach w przeciągu kilku miesięcy, zmiana opinii o tapetach w mediach, zmiana nastawienia dziennikarzy do informowania o nowych kolekcjach.