KONSORCJUM

PRODUCENTÓW

WYKŁADZIN

ELASTYCZNYCH

4 lata budowania SYNERGII PROMOCYJNYCH

Diagnoza

- sytuacja wykładzin elastycznych na koniec 1999 roku: malejąca sprzedaż, inne pokrycia podłóg zdobywają rynek. Badania wykazały, że jest szeroka konotacja tzw. wykładzin PCW z epitetami: przestarzałe, niemodne, niskiej jakości, brzydkie a co najbardziej niebezpieczne dla produktu – toksyczne, czyli szkodliwe dla zdrowia. Konkurowały przede wszystkim z płytkami ceramicznymi i panelami podłogowymi. W mediach pojawiało się na ich temat niewiele informacji.

Decyzja

- producenci i dystrybutorzy postanawiają powołać Konsorcjum, aby powstrzymać ten trend. Jego członkami zostali: Forbo Novilon, Armstrong, Gamrat, IVC, Lentex, Tarkett Sommer, Komfort.

Cele

- stworzenie pozytywnego wizerunku produktu wśród opiniotwórców; przekazanie rzetelnych informacji o właściwościach produktu, zainicjowanie publikacji w mediach.

Efekty

- dziennikarze zmieniają opinię o produkcie, w mediach przyjmuje się nazwa „elastyczne” w miejsce PCW, wzrost zainteresowania produktem wśród opiniotwórców, wielkie zainteresowanie wykładzinami elastycznymi podczas targów, w tym nagroda za najlepszy produkt podczas Targów TARBUD we Wrocławiu, lawinowe informacje w mediach. Zdobycie NAGRODY NAJLEPSZA KAMPANIA PR w 2000 roku – w konkursie FEEDBACK.