KONSORCJUM

PRODUCENTÓW

CIEPŁA

SYSTEMOWEGO

7 lat budowania SYNERGII PROMOCYJNYCH

w latach 2008 - 2017

Andrzej Hubkiewicz - prace koncepcyjne, organizacyjne i akwizycja

Marcin Wawrzaszek - prace graficzne i projektowe

Adam Karcz - realizacja internetowych kampanii reklamowych, serwisów www i strefy klienta

Diagnoza

- sytuacja w roku 2008: firmy ciepłownicze w Polsce z historią spółek postkomunistycznych nie mają sympatyków, w mediach występują jedynie w kontekście awarii i złej obsługi klienta; dostawy ciepła muszą przejść jakościową rewolucję. W nowych realiach rynkowych są zobowiązane produkować w oparciu o wynik finansowy, przestają być lokalnymi monopolistami, bo z zachodu nadciąga fala konkurencyjnych rozwiązań. Unia Europejska narzuca surowe normy dotyczące emisji zanieczyszczeń, do których musi dostosować się polskie ciepłownictwo.

Decyzja

- stworzenie konsorcjum firm ciepłowniczych zrzeszonych w Izbie Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, które chcą promować jakość świadczonych przez siebie usług pod wspólną marką: Ciepło Systemowe.

Cele

- wybudowanie wypracowanej wspólnie marki „ciepło systemowe” w oczach klienta, podejmującego decyzję o wyborze dostawcy ciepła oraz konsumenta wybierającego sposób ogrzewania swojego mieszkania. Budowa wizerunku firm ciepłowniczych, jako nowoczesnych firm, szanujących i dbających o klienta, wprowadzenie publikacji pozytywnych, edukacyjnych, informacyjnych, w przeciwwadze do naturalnie rozsiewających się publikacji o awariach, edukacja młodego klienta – silny akcent promocyjny do dzieci.

Efekty

- wspólną marką posługuje się ponad 150 firm dostarczających ciepło, które razem prowadzą działania reklamowe na rzecz poprawy wizerunku wśród dzieci, młodzieży, dorosłych. Wyniki rozpoznawalności marki wzrosły od 0% w 2008 r. do 34% w 2014 r. Ekwiwalent działań PR stale rośnie, a w tym roku osiągnął już niemal 3 mln zł. Nazwa ciepło systemowe przyjęła się w mediach i jest używana przez dziennikarzy, jak własna. Konsumenci określają ciepło systemowe używanymi w promocji epitetami – wygodne, komfortowe, osiągane bez wysiłku. Badania pośród konsumentów wykazują wzrost poziomu obsługi klienta firm ciepłowniczych. Program rozwija się o nowe pomysły, firmy biorące udział w konsorcjum promocyjnym chcą kontynuacji projektu i przeznaczają na niego stałą część budżetu.