POLSKIE STOWARZYSZENIE

EMITENTÓW

KART PODARUNKOWYCH

i KUPONÓW PREZENTOWYCH

5 lat budowania SYNERGII PROMOCYJNYCH

w latach 2013 - 2014

 

Andrzej Hubkiewicz

- członek założyciel, prezes stowarzyszenia

Diagnoza

Decyzja

Cele

Efekty

- badanie z 2010 roku wskazało, że 40% Polaków zna określenie karta podarunkowa. Jedynie niewiele ponad 4% otrzymało taką w mijającym roku. 1% konsumentów kupiło ją komuś bliskiemu. Dla porównania, w tym samym roku, w Wlk. Brytanii karty prezentowe kupiło 38% Brytyjczyków.

- obserwując trendy europejskie zaproponowano firmom: wiodącym producentom kart, detalistom, dostawcom, założenie organizacji promującej raczkującą w Polsce kategorię produktową. W efekcie założono w 2010 roku Polskie Stowarzyszenie Emitentów Kart Podarunkowych, z siedzibą w Gdańsku.

- promocja wśród Polaków idei kart podarunkowych i kuponów prezentowych, wspólne badania rynkowe i wymiana kompetencji wśród członków Stowarzyszenia, systematyczny rozwój tej formy obdarowywania ludzi. Propagowanie wiedzy o korzyściach wynikających ze stosowania kart podarunkowych i kuponów prezentowych wśród potencjalnych emitentów. Kumulowanie i wymiana wiedzy na temat rozwiązań stosowanych w branży kart podarunkowych w kraju i za granicą.

- wg badania z maja 2015 roku znajomość kart podarunkowych wzrosła o 21% porównaniu do 2010 roku. Liczba osób, które miały bezpośredni kontakt z kartą prezentową, jako obdarowujący lub obdarowywany wzrosła aż o 44%.